Verification: 94a504d8b04855c3 Diş Sıkma Tedavisi | Diş Gıcırdatma Tedavisi | Gece Plağı | Diş Sıkma Plağı | Ortodonti Kliniği Oran Çankaya Ankara

Diş Sıkma Tedavisi
Gıcırdatma Tedavisi

Bruksizm ve gıcırdatma, uyku esnasında meydana gelen güçlü çene hareketleriyle kendini gösteren dişlere ve kaslara zarar veren alışkanlıklardır.

park oran diş sıkma Bruksizm tedavisi, fiyatı gece plağı
Diş Beyazlatm Çapa

Diş Sıkma ve Gıcırdatma Tedavisi

Bruksizm ve Gıcırdatma:

Uyku Esnasında Oluşan Diş Sıkma ve Gıcırdatma Alışkanlıkları

I. Tanım ve Özellikler:

1. Bruksizm ve gıcırdatma, genellikle uyku sırasında ortaya çıkan güçlü çene hareketleridir.

2. Bu alışkanlıklar, dişlere ve çene kaslarına zarar verebilir.

3. Normalde, alt ve üst çenedeki dişlerin çiğneme ve yutkunma dışında temas etmemesi gerekmektedir.

II. Bruksizm (Diş Sıkma):

1. Bruksizm, stres ve bazı dişeti problemleri gibi faktörlerle ilişkilendirilebilir.

2. Bu alışkanlık sonucunda dişlerde aşınma, çatlama ve kırılma gibi olumsuz durumlar görülebilir.

3. Hastalar genellikle bu alışkanlığın farkında değildirler.

III. Gıcırdatma (Diş Gıcırdatma):

1. Diş gıcırdatma alışkanlığında, dişlerin sivri kısımlarında aşınmalar oluşabilir ve dişlerin düzleşmesi gözlemlenebilir.

2. Dikey boyut düşmesiyle birlikte kişinin dudak kenarlarında aşağıya doğru sarkma ve yaşlı bir görünüm olabilir.

3. Bu alışkanlık ayrıca baş, boyun ve yüz kaslarında ağrıya neden olabilir.

IV. Tedavi Yöntemleri:

1. Diş sıkma ve gıcırdatma tedavisi, dişlerde ve çene ekleminde oluşabilecek kalıcı zararları önlemeyi ve ağrıyı gidermeyi amaçlar.

2. Kişiye özel, dişlere tam temas sağlayacak şekilde uyumlandırılmış gece koruyucuları tedavide sıklıkla kullanılır.

3. Ek tedaviler arasında stres terapisi, kas gevşetici ilaçlar, hatalı yapılmış diş dolgularının yenilenmesi ve eksik dişlerin protezlerle yerine konulması yer alabilir.

4. Botoks uygulamaları da diş sıkma tedavisinde etkili bir yöntem olarak kullanılmaktadır.

V. Çocuklarda Diş Gıcırdatma:

1. Çocuklarda görülen diş gıcırdatma normal olabilir ve büyümeyle ilgili değişimler için gereklidir.

2. Ancak ana dişler tamamen çıktıktan sonra devam eden bu alışkanlıklar için doktora başvurulması önemlidir.

Diş gıcırdatma tedavisi, diş sıkma tedavisi, diş sıkma tedavi edilir mi, diş gıcırdatma zarar verir mi, diş dıkma neden olur, diş gıcırdatma neden olur, diş gıcırdatma geçer mi, diş cıkma dişi kırar mı, oran diş sıkma doktoru, park oran diş sıkma, park oran diş gıcırdatma tedavisi, çankaya diş sıkma tedavisi